Jun 13, 2013

After A Loooooooongg Rest

Hai and Assalamualaikum, peeps ^_^
Setelah hampir 2-3 tahun tak berbela blog Mira ni. Cewahh. Walaupun tiada pengunjung yang hendak membaca, kesah pula ya siapa yang baca? Asalkan segala perjalanan hidup dapat dilakukan dengan penuh kegembiraan dan kesyukuran hehew, but as u all know, saya dapat keputusan yang agak baik bila kurangkn bermain blog, pesbuk and segala yang berkaitan. Keep it up, guys!


love kawaii photo: kawaii love 123gogo.gif Apa yang berlaku sepanjang saya tidak membela blog ini?
Macam-macam berlaku. Antaranya kawan-kawan baru, junior baru, senior baru, pengalaman baru dan paling bermakna adalah, SPM, dan juga SPM result >,<" dan tidak terlupa, tawaran-tawaran IPTA and IPTS :D

Biarkan gambar bercerita, kebanyakkn gambar-gambar junior. Well, u know me, tak rapat sangat dengan rakan sebaya hahaha ==" Hanya Aishah Tehah Maimun Yana jer. Itupun gambar tak ada dekat dekstop? Lappy baru lah katakan :p





Inilah budak-budak bertuah tu, nak sebut nama memang berdarah mulut. Merekalah teman-teman saya sewaktu belajar. Dan kesian mereka, saya turut mengajar mereka panjat pagar dekat asrama, argh teruknya zaman sekolah...... T_T

Straight to the point, sebab malas nak mampuih cerita tentang apa yang dah berlaku sepanjang form 4, dengan result teruk akhir tahun I got 4 subject fail padahal course akaun jepun. hehe. Tapi inilah keajaiban taubat belajar di pertengahan tahun form 5......

yeh saya mengaku Mathematics saya mmg fail. Nampak tak pemalas dekat kelas tidur dekat asrama pun tidur. Tapi sampai trial exam, hehew 

Trial Result

Bahasa Melayu: A
Mathematics: A-
Prinsip Perakaunan: A-
Sejarah: A+
Pendidikan Agama Islam: A
Science: A-
Ekonomi Asas: A-
Perdagangan: B+
Bahasa Inggeris: C

Omg kan? hehe. BI saya C der. Nampak tak kat situ? Teruk bebenor dah tu. Tapi yang tak boleh blah Sejarah A+ kan? INI BUKAN DAPAT SOALAN BOCOR OKEI. Ini betul-betul punya cikgu Sejarah saya hebat :D Plus, Mathematics saya D terus ke A-, nampak tak kat situ saya dah bertaubat? hahaha T_T

dan saat tiba SPM bla bla bla
Kertas exam bla bla bla
Akaun boleh pulak lupa nak tambah 000,00 kat belakang bla bla
habis sekolah bla bla

dan tamat 2012, hai 2013 :D

Saya pergi masuk GIATMARA KEPONG, kos jahitan hahahahahaha
nak menangis den bila terkonang kan kenapa saya pergi hahahaah
tapi best :D

dan dalam bulan April, dapat pergi Interview Scholarship Jpa-Mara
Dan cukup yakin tak dapat sebab, well, I use my own BROKEN English eheh?














okay jgn cakap saya tahu saya gemuk. Dont ever said it, haha

setakat ini, saya dah reti menjahit:

1. Baju kurung
2. Baju kurung moden
3. Baju Melayu
4. Baju Melayu moden
5. Kebaya
6. Skirt A-line
7. Kain lipat kipas
8. Kain lipat belah
9. Kemeja
10. Baju skirt kanak-kanak

dan lain-lain, oh yeah! saya turut mengambil tempahan 
Felt Hand Bouquet




Khas untuk Hari guru, hari ibu, hari bapa, perkahwinan, dan lain-lain.
Kalau nak tempah, sila buat tempahan sebulan lebih awal, sebab, saya budak masih belajar di IPTA :p

Dan inilah masa yang mendebar-debarkan. 21 March 2013, hari keputusan SPM 2012 diumumkan, well mcm biasa saya pergi giat mara untuk ambil kehadiran, then keluar awal untuk terus pergi ke sekolah. Sampai sekolah pukul 10:30 a.m. result tak umumkan lagi padahal pukul 10 sepatutnya dah umum, kan?

sampai sekolah, duduk satu side dengan abah, malas nak pergi ke arah tempat rakan-rakan yang lain berkumpul. Then, tiba-tiba ustazah Salehah memanggil lalu memeluk saya dengan erat. Huh? Saya tak faham walaupun cukup yakin bahawa Ustazah happy dengan kejayaan pelajar2 SBS. Ke saya je? Hehe.

Jeng-jeng-jeng. Puan Nafisah memanggil nama saya sebanyak 2 kali sehinggalah 

Asyuk: Kaulah! Pergilah atas pentas tu!

Di persilakan melihat sepuas-puasnya... 



Syukran, Ya Allah :)

Okai lepas tu bla bla bla bla abah belanja Johnny bla bla along bla cameron bla bla

Dan setibanya keputusan UPU keluar,



Dapat Diploma Pengurusan Teknologi (Perakaunan)
Nak cakap matriks jangan cakap sebab saya tak ada addmath

So saya dapat pergi bersama Nur Fatihah my bffffff and Asilah Ramli
but suddenly 29 Mei 2013 adalah tarikh yang menggemparkan apabila...



ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

menjerit bukan sebab suka ke apa, sebab dalam kurang seminggu nak masuk UTM dgn Tehah, tiba-tiba hancur hati nak belajar di UTM dan bergembira dgn tehah, tapi wat to do, rezeki dah ada, grab and work it!

So nanti dapat prep di Intec UiTM Shah Alam.
Buat A-level under kos IUK24 or ALUK.
buat 2 tahun tau, ha lama lagi nk fly
Nasib lah ada seorang kawan kelas 5 Jati (Kos Akaun + +math)
ada juga dapat kos sama, tempat sama, and belajar sama-samalah? 
Maisara Aziz.
Tapi dia Aussie, while me, NZ. haaaa~

SO dats all. Daftar masuk 30 Jun. Dah lah berhenti Giat Mara Awal tak sempat 
nak belajar seluar slack T_T

Saya di Kampung sekarang~ Jaga Wan.
Bibik nak balik raya di Indonesia.
Kesian saya bik T_T

BIBIK JANGAN LUPA SAYA YA 






2 comments:

  1. bibik pun kesian.bibik pun nak raye ape.haha..well done amerah.happy dengan ape yang kau dapat:)

    ReplyDelete
  2. hehehhe. love yah annissss <3

    ReplyDelete