May 21, 2011

Hello

Assalamualaikum wahai rakyat jelata. Saya ingin berkongsi cerita sedikit, tentang hati yang sedang berduka lara (HAHA) . Yang mula memasang impian, setinggi gunung yang tiada tandinganya. Ini bukan kata-kata kiasan tetapi ini kata-kata yang ikhlas lahir dari hati yang ikhlas dan luhur. Seorang perempuan kaum hawa, yang mula memasang impian untuk hidup dalam keseimbangan di dunia dan di akhirat. Saya ingin menjadi seorang pendidik anak bangsa dan agama. Ingin mengumpul saham akhirat sebanyak yang mungkin, ingin mendidik dan menyampaikan ilmu kepada pemimpin-pemimpin akan datang.

nota kaki cantik :

Saya nanti tak nak bersanding (tiba-tiba) . Saya tak nak pakai baju kahwin yang ketat-ketat gitu. Cukup sekadar jubah labuh, jamuan makan di hotel 5 bintang dan suami yang kuat agama, segak , tampan , ada 6pack , berilmu , kacak , baik , setia , tak macam laki rempit , hidup bersederhana , berduit , ummi and abah dia dah pergi umrah and mekah , ada rumah satu , kereta satu , pekerjaan yang tetap , kewangan yang stabil dan iman yang utuh . DAH !

Ada orang suruh saya mengaku satu statement :
"Mengakulah kau masih suka dia, orang yang kau sayang selama ni tapi kau jarang cakap denganya tetapi selalu berkomunikasi denganya melalu laman sosial mahupun di handphone apatah lagi berjumpa denganya"

(reasoning) ?
Jawapanya : Ya, tapi like I cares about dat statement ? Itu rahsia hati . Antara saya dan Allah !

No comments:

Post a Comment