Mar 15, 2011

Pergaduhan membawa berkat ?


Bergaduh yer ? Ada kes dekat asrama, bergaduh-gaduh punya pasal. Memang teruk kalau ia dikatakan ada kaitan dengan perempuan yang otak geliga ==". Mira pun memang tak suka nak masuk campur tapi bagi orang-orang yang begini, saya memang ingin mengatakan anda semua memang tidak reti bersyukur daripada ada kawan terus hilang kawan. Terus terang lah Mira katakan, Mira bukanya duduk kawan sekelas macam korang. Tapi kerana korang yang dah duduk satu kelas buat 3 tahun lamanya, memang tak logik kalau tiba-tiba gaduh dan kemudian sindir menyindir. Macam Mira, Mira hanya bergaul dengan junior senior dorm dan kebanyakkan orang Mira bergaul dengan kanak-kanak SMKSBU dan bukan SBS . err mengapa? Sebab ada lah tak mau mengaibkan orang. So korang yang ada kawan rempit ke ape ke, jangan sindir dorang lah , dorang ada perasaan. Korang jangan nak menambahkan garam kepada yang dah cukup masin.

Mira cakap nih sebab yang bergaduh tuh sendiri kawan mira. Kawan Mira bergaduh dengan kawan Mira kemudian membentuk suatu kumpulan yang memaksa Mira pilih untuk menyokong bahagian yang mana. Memanglah asalnya Mira memilih kumpulan A yang lebih baik nih, tapi kalau baik peragai tapi mulut cam masin pun tak guna. Baik aku kawan dengan

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-



Biar aku suruh kawan baik aku nih selesaikan pergaduhan korang, NAK TAK ?!
Nanti tak ada lah kecoh lagi pasal pergaduhan korang nih.

MIRA TAK BERAT SEBELAH YER. TAK RETI NAK PILIH JER YANG MANA SATU BAIK DAN MANA SATU TIDAK.

Kita kan umat Nabi Muhammad, akhir zaman pulak tuh. Tak takut ke korang? Dah tengok blom vid-vid tsunami jepun yang telah dikatakan kematian meningkat kepada 1000+ ?

2 comments: