May 22, 2010

kakak dh cakap kn : never argue with a fool , bodoh !
jgn sbb kn faktor2 tuh , korang gado ! HAHAHA *pringatan pde diri sndiri ?*
Berikut merupakan faktor-faktor Amira tidak suka berada di rumah ;

1. Tambah dosa : kerja tak ikhlas
contoh : kak daia - raaaaa , pg amapai kain ummi suroh .
mira - OK MA'AM ! ( dlm hati : kak daia ad pegi lah buat sndiri ! )
* demi menjaga perasaan org lain , saya pon blahh jealah .

2. Buat utk org lain tp sndiri x dpt
contoh : ummi - raaaaa , pg senduk pinggan cawan sudu garpuu mari sini
mira - OK MA'AM ! ( pg amek itu pnggan mgkuk sume )
MKN TIME : tgh sedap2 mkn , tiba2 tercekik , ~,~
mira - CAWAN MANE CAWANNN ?
kak daia - kau sorang jea x dea cawan
mira - ohh . ( dlm hati : ak yg amek , ak yg x dpt )

3. Pabila tiba masanya utk ku pgg komp ..
contoh : saya turun bwh , haziqah tgh guna , finelah kn .
saya naik bilik ummi , kak daia tgh guna laptop maa . ok saba .
saya naik bilik kak ngah , abg lang guna laptop jgk . ok saba , saba .
saya masuk bilik abg long , abg long gune pc , okk , saba-saba-saba-saba .
saya turun ruang tamu , abah n ummi tgh syok tgk laptop jugak ..
SABA-SABA-SABA-SABA last2 SABARUDDDDDDINNN ! ( nama bdk f5 ) hihi

4. Oleh kerana tidur lmbt , STUDY LAH KAN (HAAHA) .
: Saya naik lah atas mahu tidur atas katil yang empuk itu tetapi ..
abg lang , haziqah , doyot suda serang katil saya dulu =,=
bantal juga mereka kebas satu persatu
akhirnya lantai lah peneman hidup kuu =___="

5. Pagi2 saya pon mengali lah BAJU di dlm timbunan2 baju yg lain utk mncri baju ku tapi ..
: mira - maa , mane baju mira ea ?
ummi - entah , cuba tanya adik , dia masih tidur tuh .
mira - ( barjalan ke bilik mndapatkn adq )
mira - (.................)
adik saya telah memakai baju mickey mouse ku utk dibuat tidurnya =,=
p/s : setiap pagi saya selalu pkai baju mickey mouse , namun nmpaknya adik saya telah memakainya untuk sesi mlm . mengapakah baju ku sering dikebas sesuka hati dia ? =_=

6. Saya mmg x tahan melihat henfon ..
: Oleh itu , saya pon sering merampas henfon saya dari tgan kak daia .
dan .. text dia .. text dia .. text dia .. last2 menangis x tentu pasal .
sebab apa ? sbb emo sgt , =,= . tu la dh tau ccepat nngis nk jgk text .
text lah lagi . hati yang sakit .
kesimpulan : redha jelah x bole nk text ngek . kang nanges ! (pringatan kpd diri sndiri)

7. Saya baru balik dri tusyen ..
: balik2 dh petang . so mesti lah nk mkn mkanan tgahari yg x dijamu-jamu
tp lauk ayam daging tauhu jepon sume yg sdap2 sume dh habis =,=
tinggal sayur jeaa ?!! : lauk yg jarang d'sentuh oleh tganku -,-

8. Suatu hari , abah beli KFC ..
: kak daia - Mengumumkan pemenang pecah rekod mkn paling byk KFC dlm masa 1 jam !
Nurul Amirah Zaifuddin ! mkn 4 ketul ayam , in 60 minutes !
( saya kn mmg nk gemok da )

Oleh itu , sila hafal fator-faktor tersebut supaya
senang untuk menjawab exam akhir tahun nanti . Sekian terima kasih.

No comments:

Post a Comment